„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek”.

                                                                                                                                                        Janusz Korczak

 

Terapia pedagogiczna, prowadzona przez terapeutę pedagogicznego, stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. W ramach Terapii pedagogicznej prowadzone są w naszym przedszkolu zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Głównym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w grupie oraz osiągnięcia gotowości szkolnej. W ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych nie można ograniczyć się wyłącznie do ćwiczeń w ramach opóźnionych lub zaburzonych funkcji. Dlatego na zajęciach są prowadzone ćwiczenia uaktywniające pracę całego mózgu, aby kształtowanie funkcji opóźnionych było wspomagane przez inne funkcje poznawcze. Są one ukierunkowane na usprawnienie funkcji zaburzonych (korekcja) oraz na wspomaganie funkcji dobrze się rozwijających (kompensacja), które mogą być wsparciem dla funkcji zaburzonych lub w razie potrzeby je zastąpić.

Zajęcia prowadzone są w trzech grupach w szkole w Drobninie w czwartek. Dzieci otrzymują zadania utrwalające do domu.

Cele szczegółowe zajęć to:

Dziecko:

  • doskonali sprawność ruchową, manualną i grafomotoryczną,
  • ćwiczy koncentrację uwagi oraz pamięć,
  • doskonali percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową,
  • doskonali orientację w przestrzeni,
  • usprawnia percepcję słuchową,
  • przygotowuje się do czytania i pisania,
  • rozwija umiejętności matematyczne,
  • rozwija kompetencje emocjonalno-społeczne,
  • rozwija kompetencje komunikacyjne,
  • poszerza słownictwo.